Blog

Publicat de: Alexandru Ionescu pe data de: July 03, 2020

Cum măsurăm rentabilitatea campaniilor de marketing digital în eCommerce cu ajutorul ROAS?

Orice marketer sau proprietar de afacere în eCommerce își pune problema rentabilității tacticilor de marketing digital executate. Rentabilitatea reiese din analiza datelor istorice referitoare la bugetul investit în acțiuni de marketing și din volumul vânzărilor valorice.

Definiție

ROAS (rentabilitatea cheltuielilor publicitare) este o valoare care măsoară veniturile generate în comparație cu fiecare dolar al unei campanii publicitare. De exemplu, să zicem că ați vândut în valoare de 10 USD pentru fiecare USD 1 cheltuit pentru o campanie publicitară. Asta înseamnă că ROAS-ul dvs. pentru campania respectivă este de 10: 1.

Sursă: Hubspot.com

În cele din urmă, ROAS este menit să măsoare eficiența unei campanii publicitare specifice, nu ROI-ul general al afecerii dvs. – mai multe despre cele de mai jos.

În afară de ROAS, cel mai probabil veți măsura alți indicatori de marketing digital, cum ar fi rata de clic și rata de conversie. Măsurând mai mulți indicatori cheie, veți avea o vedere mai exactă a rezultatelor dvs.

Desigur, măsurarea performanței și urmărirea rezultatelor sunt părți esențiale ale oricărei campanii de marketing.

Urmărind performanțele, puteți îmbunătăți și itera tehnicile de marketing. În plus, datele sunt una dintre singurele modalități de a demonstra cu adevărat că departamentul dvs. aduce venituri, ceea ce este incredibil de important.

Cu toate acestea, este important de menționat că nu totul poate fi măsurat cu date cantitative. De exemplu, calcularea conștientizării și sentimentului de marcă este mult mai dificilă. Și, în timp ce puteți calcula descărcări sau înregistrări prin e-mail, este posibil ca acestea să nu conducă întotdeauna la venituri.

Când analizați date, este important să luați în considerare contextul și să revizuiți datele calitative, precum și datele cantitative.

Acestea fiind spuse, astăzi vom face o aprofundare în ROAS, în mod special. Înainte de a face acest lucru, să analizăm modul în care ROAS este diferit de ROI.

ROAS vs ROI

În timp ce rentabilitatea investiției (ROI) măsoară randamentul total al unei investiții globale, rentabilitatea cheltuielilor publicitare (ROAS) calculează doar rentabilitatea dvs. pentru o anumită campanie publicitară. În esență, ROI este o valoare a imaginii mai mare, în timp ce ROAS este o măsură specifică care măsoară succesul unei campanii publicitare specifice.

În cele din urmă, acest lucru înseamnă că singurul cost considerat într-un calcul ROAS este costul publicității. Pe de altă parte, costul unui întreg proiect sau campanie va fi luat în considerare într-un calcul ROI.

Obiectivul campaniei dvs. de anunțuri va fi, desigur, acela de a genera un impact pozitiv asupra cheltuielilor dvs. publicitare. Cu toate acestea, cum puteți determina care ar trebui să fie cheltuielile respective?

În videoclipul YouTube de mai jos, HubSpot detaliază modul de determinare a cheltuielilor publicitare, înțelegând sistemul de licitare utilizat de rețelele de anunțuri.

Cum să definim bugetul de marketing digital pentru campaniile eCommerce?

Cum se calculează ROAS?

Ecuația de a calcula ROAS este simplă: Venituri generate de anunțuri / costul anunțurilor. Cu această ecuație, veți obține un raport care vă poate ajuta să determinați dacă funcționează campania dvs. publicitară. De exemplu, dacă ați face 10 USD pentru fiecare USD 1 cheltuit, ROAS-ul dvs. ar fi de 10:1.

Deși ecuația este simplă, puteți întâmpina dificultăți în colectarea datelor necesare pentru a realiza acest calcul. De exemplu, calculul costului unui anunț nu este întotdeauna ușor. Va trebui să luați în considerare costul ofertei de anunțuri, costul forței de muncă pentru timpul necesar pentru crearea ad-urilor dpdv grafic, costurile furnizorului și costurile de afiliere.

Dar, este important să obțineți o estimare exactă a banilor reali cheltuiți într-un anunț pentru a obține o măsurare ROAS exactă. Dacă datele dvs. nu sunt corecte, constatările dvs. nu vor fi nici ele.

În plus, dacă nu aveți o afacere de comerț electronic, poate fi dificil să măsurați veniturile generate de un anunț.

Acum, s-ar putea să vă întrebați: “Ce este un ROAS bun?” și „Cum îmi pot îmbunătăți ROAS-ul?”

Ei bine, un ROAS bun este de obicei în jur de 3:1, dar vă recomandăm să înțelegeți și să evaluați ce înseamnă un ROAS bun pt ad-urile dvs. Nu există un răspuns corect valabil pentru toate tipurile de ad-uri și pt toate afacerile.

Este important de menționat că obiectivul unor campanii publicitare ar putea să nu fie realizarea de venituri imediate, ci creșterea gradului de conștientizare a mărcii. Dacă acesta este obiectivul dvs., atunci o discuție despre ROAS va fi mai puțin concludentă.

Pentru a îmbunătăți ROAS-ul, se recomandă reducerea costurilor cu ad-urile respective și în același timp creșterea vânzărilor. Sună bine, nu? Doing more with less. Este posibil să doriți să vă optimizați paginile de destinație sau să vă regândiți cuvintele cheie negative și multe alte optimizări.

În general, ROAS este un indicator important urmărit, dar nu trebuie urmărit orbește. Este important să analizați și alte date și valori pentru a obține imaginea completă a rentabilității investiției. Și nepărat să luați decizii în perspectivă, după o analiză mai largă.

Acest articol a fost preluat și tradus în limba română de pe site-ul Hubspot.com

Aveți nevoie de ajutor pentru creșterea vânzărilor eCommerce? Suntem bucuroși să vă ajutăm cu lansarea de noi campanii de marketing digital sau cu optimizarea celor existente. Contactează-ne!

Comments are closed.

Contactați-ne!

Suntem bucuroși să vă raspundem în cel mai scurt timp!

  • Str. Caragea Ioan Vodă, nr.21
    București, România
  • +40 722 820 240
  • contact@ontarget.ro
  • Luni - Vineri: 09:00 - 18:00