Blog

Publicat de: Alexandru Ionescu pe data de: January 25, 2020

Când este bine să folosim un website pe baza de CMS și când nu?

Content Management System
Sursă imagine: svwebbuilder.com

Un sistem de administrare a conținutului sau CMS (în engleză Content Management System) este un sistem software creat pentru automatizarea cât mai deplină a gestiunii conținutului, în special a site-urilor web.

Scopul este de a reduce sau elimina intervenția programatorilor la editarea și administrarea site-urilor lor. CMS-ul facilitează organizarea, controlul și publicarea de documente sau alt tip de conținut, cum ar fi imagini și resurse multimedia. (Sursă: Wikipedia)

De fiecare dată când avem un proiect web nou evaluăm ce soluție tehnică să folosim: a) site static sau dinamic realizat integral de noi sau b) un site web ce are la baza un CMS (Content Management System) de tipul WordPress, Opencart, WooCommerce sau Drupal.

Această evaluare ține cont de modul și frecvența cu care se actualizează conținutul site-ului, de obiectivul site-ului web, de nevoia de multi-lingvism, de posibilitatea de dezvoltăre ulterioară a site-ului, dar și de buget.

Mai jos listăm o serie de avantaje și dezavantaje ale site-urilor de tip CMS versus site-uri statice sau dinamice realizate de la 0 de către o echipa de web development.

Avanajele unui sistem de tip CMS versus website static sau dinamic

  • Ușurința de a actualiza conținutul web site-ului de către o persoană care nu este specialist web
  • Permite setarea de permisiuni de editare pentru diferiți useri
  • Lansarea unui web-site pe bază de CMS este mai facilă și mai rapidă
  • Instalarea de module cu diverse funcționalități (SEO, newsletter, URL-uri prietenoase, cookie pop-up, etc.)
  • Cele mai populare platforme de tip CMS dispun de o documentație vastă și de o comunitate de dezvoltatori și utilizatori

Dezavantajele unui sistem de tip CMS versus website static sau dinamic

  • Conține mii de fișiere care nu sunt neapărat necesare fiecărui proiect – modificarea acestora este greoaie
  • Durata de încărcare a paginilor poate fi mai mare
  • Costuri de întreținere mai ridicate
  • Dificultate de a modifica funcționalități sau de a adăuga unele noi
  • Design la comandă a temei grafice mai scump
  • Posibilități limitate de SEO în afara modulelor pre-instalabile
  • Prespune costuri adiționale cu instalarea de noi module

În concluzie alegem, dacă site-ul dvs. web conține conținut care se schimbă frecvent sau la care se adaugă, de exemplu comunicate de presă, evenimente sau știri, atunci cu siguranță un CMS poate fi foarte avantajos. Dacă nu actualizați mai mult de o dată sau de două ori pe săptămână, poate fi mai eficient să optați pentru un site static sau dinamic realizat de la zero de echipa de dezvoltare.

Dacă aveți nevoie de un site de prezentare sau de un magazin virtual suntem bucuroși să vă ajutăm. Vă rugăm să ne contactați.

Comments are closed.

Contactați-ne!

Suntem bucuroși să vă raspundem în cel mai scurt timp!

  • Str. Caragea Ioan Vodă, nr.21
    București, România
  • +40 722 820 240
  • contact@ontarget.ro
  • Luni - Vineri: 09:00 - 18:00